Beneficiarii serviciilor sociale acordate în ,,Centrul de Zi pentru Consiliere și Sprijin pentru Părinți și Copii” sunt:
- copii aflați în situații de risc de separare de familia lor;
- copii orfani/copii separați de părinți, care au reprezentant legal;
- copii de vârstă școlară, precum și familiilor
Servicii sociale integrate oferite în cadrul Centrului de Zi pentru Consiliere și Sprijin pentru Părinți și Copii:
- asigurarea accesului beneficiarilor la educaţie informală şi nonformală şi activităţi de supraveghere şi suport în procesul de învăţare care să contribuie la dezvoltarea personală şi pregătirea acestuia pentru viaţa independentă;
- asigurarea de oportunităţi multiple de recreere şi socializare care să contribuie la dezvoltarea fizică, cognitivă, socială şi emoţională a beneficiarilor, cultivarea talentelor acestora şi a spiritului de iniţiativă; servicii destinate pregătirii beneficiarilor pentru viața independentă;
- promovarea şi facilitarea integrării/reintegrării beneficiarilor în familie şi în societate;
- oferirea unor servicii de consiliere adresate beneficiarilor, destinate prevenirii şi soluţionării situaţiilor de dificultate în care se află, respectiv, consiliere socială și psiho-socială, consiliere privind orientarea școlară și prevenirea abandonului școlar, consiliere privind orientarea vocațională/profesională, consiliere privind identificarea și prevenirea cazurilor de abuz, neglijare și exploatare, consiliere pentru promovarea vieții de familie și menținerea relațiilor armonioase dintre părinți și copii;
- organizarea unor programe de educare a părinţilor, denumite „Școala pentru părinţi”;
- asigurarea alimentației copiilor prin oferirea unei mese principale/gustare;
- servicii de igienă personală a beneficiarilor (beneficiarii vor avea posibilitatea de a-și realiza igiena personală);
- servicii administrative de spălătorie (beneficiarii vor avea posibilitatea de a-și igieniza lenjeria și hainele personale).
Programul de lucru cu copiii se desfăşoară după orele de şcoală în intervalul 12:00- 16:00, iar în vacanţă în intervalul orar 10:00-14:00.
Criterii de admitere/eligibilitate (conform Regulamentului de Organizare și Funcționare aprobat prin HCL nr. 909/2023):
- copii cu părinții plecați la muncă în străinătate;
- copii şi părinţi cărora li se acordă prestaţii şi servicii destinate prevenirii separării lor; copii care au beneficiat de o măsură de protecţie specială şi au fost reintegraţi în familie; copii care beneficiază de o măsură de protecţie specială;
- copii care trăiesc în medii dezavantajate, unde se practică modele de îngrijire şi educaţie care nu corespund sau sunt în contradicţie cu modelele general acceptate în comunitate, generând riscuri de separare a copiilor de mediul lor familial (familie monoparentală, consum de alcool al unuia sau ambilor părinţi, violenţă în familie, neglijarea copilului, lipsa de implicare în rutina zilnică a copilului), iar părinții necesită competențe/deprinderi de îngrijire corespunzătoare a copiilor;
- copii aflaţi în situaţie de risc de abandon, abuz, neglijare şi exploatare şi familiile acestora;
- copii care manifestă comportamente deviante, cu absenteism şcolar şi risc de abandon şcolar;
- copii care provin din familii cu probleme socio-economice (venituri insuficiente, șomeri, locuință improprie, nivel de trai scăzut, limitarea de către minor a accesului la muncă al părinților);
- părinți/reprezentați legali/persoane care au în îngrijire copilul care constată existența/apariția unor probleme la nivelul familiei care afectează dezvoltarea normală/armonioasă a copilului sau favorizează manifestarea unor comportamente ale copiilor ce pun în pericol integrarea lor familială, socială, școlară, profesională.
Documente necesare pentru admitere:
- Cerere-tip;
- Declarație acord prelucrare date cu caracter personal;
- Acte de identitate și dovada domiciliului în municipiul Brașov (C.I./B.I./C.I.P, și alte acte de identificare, contract de comodat/închiriere, C.I cu viză de flotant, adeverință de la asociația de proprietari, declarație pe propria răspundere );
- Certificatul de naștere al copilului;
- Adeverinţe medicale, de la medicul de familie din care să rezulte, că este apt de colectivitate, că nu suferă de boli contagioase, de afecţiuni psihice, psihiatrice, sau de tulburări de comportament;
IMPORTANT! CENTRUL DEȚINE LICENȚĂ DE FUNCȚIONARE PROVIZORIE!
VĂ INVITĂM LA ACTIVITĂȚILE RECREATIVE ȘI DE SOCIALIZARE REALIZATE SĂPTĂMÂNAL, ÎN ZILELE DE MIERCURI ȘI VINERI, ÎN INTERVALUL ORAR 14:00 – 16:00!
Șef centru: Liliana Balazs
Audiențe: Marți: ora 12:00-14:00
Adresă: Brașov, Str. Carierei, Nr. 139A
Telefon: +40 725 984 798
E-mail: dasbv@dasbv.ro
Program de lucru cu publicul: Luni-Vineri: 08.00-16.00
Program de vizită: Marți 11:00 – 16:00