Alocația de stat pentru copii:
- Legislație:
- Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 577/2008 – Norme metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, precum și pentru reglementarea modalităților de stabilire și plată a alocației de stat pentru copii.
- Beneficiari:
Alocația de stat pentru copii se acordă tuturor copiilor în vârstă de până la 18 ani, cetățeni români, fără discriminare, precum și tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional organizate în condițiile legii, până la terminarea acestora.
Beneficiază de alocaţie de stat pentru copii şi copiii cetăţenilor străini, precum şi ai persoanelor fără cetăţenie rezidenţi/rezidente în România, în condiţiile legii, dacă locuiesc împreună cu părinţii.
Alocaţia de stat pentru copii se stabileşte în cuantum de:
a) 719 lei/lună pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap;
b) 292 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani şi 18 ani, precum şi pentru tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional;
c) 719 lei/lună pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 ani şi 18 ani, în cazul copiilor cu handicap.
- Acte necesare pentru acordarea alocației de stat pentru copil:
Reprezentantul legal (solicitantul) trebuie să aibă domiciliul/reşedinţa obligatoriu în municipiul Braşov.
Alte acte necesare, după caz:
- Certificat de încadrare într-un grad de handicap al copilului (original);
- Declarație pe propria răspundere în cazul în care părinții nu sunt căsătoriți și copilul a fost recunoscut– formular tip în care mama copilului va scrie în faţa funcţionarului următorul text: “Sunt de acord ca tatăl copilului să beneficieze de alocaţia de stat pentru copilul (nume și prenume)” (descarcă aici);
- Confirmarea de transfer eliberată de AJPIS din judeţul de unde se face transferul alocaţiei de stat pentru copii;
- Documente din care să rezulte situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, care pot fi, după caz, următoarele:
– livretul de familie;
– hotărârea judecătorească de încredinţare a copilului, în caz de divorţ;
– hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei;
– hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei;
– hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura de protecţie specială a plasamentului;
– dispoziţia directorului general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura de protecţie specială a plasamentului în regim de urgenţă;
– hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau,după caz ,dispoziția autorității tutelare,emisă pînă la 31 decembrie 2004
– dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a curatelei;
– actul de deces al unuia dintre părinţi;
– alte documente, la solicitarea direcției teritoriale
Pentru copiii născuți într-un stat din Uniunea Europeană, altul decât România/cu părinții lucrători migranți:
- Formularul „Solicitare suplimentară de informații” (descarcă aici);
- Actele de identitate, permisele de ședere, numerele de asigurări sociale și orice alte documente de identitate sau ședere ale ambilor părinţi și ale copilului din statul în care au locuit (original);
- Documentul din care sa reiasă faptul că nu beneficiază de prestații familiale pentru copii din statul în care au locuit (pentru ambii părinți) sau documentul din care să reiasă perioada acordării drepturilor și data încetării acestora.
Telefon: +40 368 469.995 int. 825, +40 368 465.415 int. 825, +40 368 464.081 int. 825