Descarca Organigrama

Conducere

Director General
MARIANA TOPOLICEANU
Adresă:      Str. Panselelor nr. 23
Telefon:     +40 368 469.995 int. 815
+40 368 465.415 int. 815
+40 368 464.081 int. 815
E-mail:      dasbv@dasbv.ro
Program audiențe: Miercuri, ora: 12:00-15:00
Director General Adjunct
ANCA GÎȚEIU
Adresă:      Str. Panselelor nr. 23
Telefon:     +40 368 469.995 int. 817
+40 368 465.415 int. 817
+40 368 464.081 int. 817
E-mail:      directoradjunctsocial@dasbv.ro
Program audiente: Marți, ora: 12:00-15:00
Director General Adjunct
LUANA-MĂDĂLINA CRĂCIUN
Adresă:      Str. Panselelor nr. 23
Telefon:     +40 368 469.995 int. 807
+40 368 465.415 int. 807
+40 368 464.081 int. 807
E-mail:      directoradjuncteconomic@dasbv.ro
Program audiente: Marți, ora: 12:00-15:00

 

Purtător de cuvânt / Responsabil cu difuzarea informațiilor publice

MONICA CHELBAN
Consilier Juridic
Adresă: Brașov, str. Panselelor, nr. 23
Telefon: +40 746 217983
+40 368 469995 int. 851
+40 368 465415 int. 851
+40 368 464081 int. 851
E-mail:  relatiipublice@dasbv.ro

 

_______________________________________________________________________________________________

Serviciul Contabilitate, Financiar, Buget

Are rolul de a asigura şi folosi eficient fondurile necesare derulării activității prin elaborarea bugetului de cheltuieli, a rectificărilor bugetare şi a solicitărilor lunare de credite, de a culege informațiile relevante vis a vis de activitatea celorlalte compartimente ale instituției şi de a le înregistra cronologic şi sistematic, sintetiza şi transpune în instrumente financiare, cu respectarea dispozițiilor legale, care să ofere utilizatorilor interni şi externi o imagine globală, fidelă, completă şi comparabilă în timp a activității instituției în ansamblu.

Program de funcționare al Casieriei DAS:
Pentru lunile cu 30 de zile calendaristice: 01 – 29 ale lunii, Luni – Joi, orele 8.30 – 11.00
Pentru lunile cu 31 de zile calendaristice: 01 – 30 ale lunii, Luni – Joi, orele 8.30 – 11.00
Recomandări:
Pentru locatarii blocului 144 din strada Zizinului, pentru obligațiile curente, luni – joi 8.30 – 11.00 de la data afișării tabelului cu sumele datorate.
Pentru beneficiarii/aparținătorii beneficiarilor centrelor de servicii sociale, pentru obligațiile lunii curente, luni – joi 8.30 – 11.00 din data de 16 ale lunii.

Șef serviciu: Șandru Ana Simona
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, et. II, cam. 13
Telefon: +40 368 469.995 int. 816, +40 368 465.415 int. 816, +40 368 464.081 int. 816

Serviciul Achiziții Publice, Aprovizionare

Are ca principale atribuții și competențe organizarea și desfășurarea procedurilor de achiziții publice și achizițiilor directe în vederea atribuirii de contracte de furnizare, servicii și lucrări, precum și derularea contractelor și aprovizionarea cu bunuri a instituției.

Șef serviciu: Roxana Puchianu
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 15
Telefon: +40 368 469.995 int. 806, +40 368 465.415 int. 806, +40 368 464.081 int. 806

SERVICIUL PRESTAȚII SOCIALE

Respectând principiul solidarității, personalul Serviciului Prestații Sociale asigură competență, seriozitate, promptitudine și empatie pentru persoanele care doresc să beneficieze de acordarea prestațiilor sociale ce sunt de competența serviciului:

1. Indemnizații lunare pentru persoanele cu handicap grav accesează aici), conform Legii 448/2006, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;
2. Acordarea Venitului Minim de Incluziune (accesează aici), program unic de asistență socială, creat pentru a ajuta persoanele și familiile vulnerabile să depășească obstacolele financiare pe care le întâmpină și să-și îmbunătățească viața. VMI este un beneficiu prevăzut în Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune.
3.
Acordarea gratuită de lapte praf (accesează aici), conform Legii nr. 321/2001, privind acordarea gratuită de lapte praf pentru copii cu vârste cuprinse între 0-12 luni, care nu beneficiază de lapte matern, cu completările ulterioare;
4. Ajutor financiar de urgența (accesează aici) la împlinirea vârstei de 100 ani și cetățenilor de onoare a municipiului Brașov;
5. Indemnizație de creșterea copilului/stimulentul de inserție/indemnizație lunară/sprijin lunar (accesează aici)pentru copii, conform OUG nr. 111/2010, cu modificările și completările ulterioare;
6. Alocația de stat (accesează aici) conform Legii nr. 61/1993, cu modificările și completările ulterioare;
7. Ajutoare pentru încălzirea locuinței (accesează aici), conform Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie
8. Acordarea Stimulentului educațional sub formă de tichete sociale pentru grădiniță (accesează aici), conform Legii nr. 248/2015, cu modificările și completările ulterioare;
9. Ajutor financiar educație antepreșcolară (accesează aici), conform HCL 274/2021, privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor educaționaqle prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară și a indemnizației destinată pentru creșterea nepotului/nepoților, republicată;
10. Locuințe sociale (accesează aici), conform Legii nr. 114/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
11. Ajutor pentru plata chiriei (accesează aici), conform HCL 71/2021 privind acordarea ajutorului pentru pata chieriei persoanelor singure/familiilor cu domiciliul sau reședința în mun. Brașov;
12. Acordarea Tichetelor sociale “Dar din suflet pentru seniori„ (accesează aici), conform HCL nr.102/2023;
13. Programul național “Bani de liceu” (accesează aici) se acordă conform Hotărârii Guvernului nr.1488/2004 și OMEC nr. 4839/2004 privind criteriile specifice și metodologia de acordare a sprijinului în cadrul Programului național de protecție socială “Bani de liceu”, cu modificările și completările ulterioare
14. Trusou nou născut (accesează aici).

Șef serviciu:  Georgeta Szekely
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Brașov, Str. Panselelor, nr. 23, parter, cam. P2
Telefon: +40 368 469.995 int. 819, +40 368 465.415 int. 819, +40 368 464.081 int. 819

Serviciul Asistență Socială Pentru Persoanele Cu Dizabilități

Realizează evaluarea și intervenția integrată a copiilor cu dizabilități și/sau CES, stabilește statutul și contextul social în care trăiesc adulții cu dizabilități și acordă beneficii sociale, respectiv indemnizație lunară sau asistent personal, conform prevederilor legale în vigoare.

Șef serviciu: Nicoleta Maria Mereț
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. I, cam. 19
Telefon: +40 368 469.995 int. 809, +40 368 465.415 int. 809, +40 368 464.081 int. 809

SERVICIUL ASISTENȚĂ MEDICALĂ ÎN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT

Activitatea se desfășoară în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății și al ministrului educației nr. 2508/4.493/2023 privind asigurarea asistenței medicale a antepreșcolarilor,  preșcolarilor și elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior pentru menținerea stării de sănătate a colectivităților și pentru promovarea unui stil de viață sănătos.

Șef serviciu: Cristina Vasilica Găinariu
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 31
Telefon: +40 368 469.995 int. 831, +40 368 465.415 int. 831, +40 368 464.081 int. 831

Serviciul Administrativ

Asigură, printr-o întreținere adecvată și dotare, buna funcționare a clădirilor, echipamentelor, instalațiilor, parcului auto, mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar, menținerea acestora la un nivel tehnic care să respecte cerințele legale, inclusiv privind protecția mediului.

Șef serviciu: Ioana Marhao
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 22
Telefon: +40 368 469.995 int. 802, +40 368 465.415 int. 802, +40 368 464.081 int. 802

Serviciului Resurse Umane

Asigură recrutarea personalului, administrarea relațiilor de muncă și de serviciu încheiate între angajați și instituție, precum și coordonarea activității privind sănătatea și securitatea în muncă. Serviciul Resurse Umane gestionează cheltuielile salariale, cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu transportul și diurna, cheltuielile pentru activitatea privind sănătatea și securitatea în muncă, precum și plata la bugetul de stat pentru fondul personalului cu handicap.

Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. I, cam. 20
Telefon: +40 368 469.995 int. 814, +40 368 465.415 int. 814, +40 368 464.081 int. 814

Decizia nr. 2178/2022 privind constituirea comisiei paritare in cadrul Directiei de Asistenta Sociala Brasov

Serviciul Monitorizare, Programe, Strategie

Asigură comunicarea Direcției de Asistență Socială Brașov cu asociațiile/fundațiile, instituțiile care furnizează servicii sociale în municipiul Brașov, având ca scop crearea, menținerea și dezvoltarea serviciilor sociale cu caracter primar, în funcție de nevoile sociale identificate la nivelul comunității.
Gestionarea procedurii de acordare a subvențiilor în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor şi fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează şi administrează unități de asistență socială.

Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, et. I, cam. 26
Telefon: +40 368 469 995 int. 812, +40 368 465 415 int. 812, +40 368 464 081 int. 812

Serviciul Juridic, Relații cu Publicul, Managementul Documentelor

Asigură respectarea legislației la nivelul instituției și asigurarea unei bune relații între instituție pe de o parte și beneficiari, colaboratori pe de altă parte. Prin componentele sale îndeplinește atribuții juridice, de relații cu cetățenii, comunicare, gestionare a circuitului documentelor și arhivarea acestora în cadrul instituției.

Șef serviciu: Roxana Aurora Bighiu
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 10
Telefon: +40 368 469.995 int. 851, +40 368 465.415 int. 851, +40 368 464.081 int. 851

Compartimentul Audit Public Intern

Are rolul de a acorda consultanță şi asigurări privind eficacitatea sistemelor de management al riscurilor, de control şi de guvernanță, contribuind la obținerea plus valorii şi oferind recomandări pentru îmbunătățirea acestora.
Compartimentul de Audit Public Intern, asistă conducerea instituției și structurile auditate din cadrul Direcției de Asistență Socială Brașov în realizarea obiectivelor şi furnizează evaluări obiective şi detaliate cu privire la legalitatea, regularitatea, economicitatea, eficiența şi eficacitatea activităților şi operațiunilor instituției.

Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 19
Telefon: +40 368 469.995 int. 824, +40 368 465.415 int. 824, +40 368 464.081 int. 824

COMPARTIMENTUL PREVENIRE SITUAȚII DE URGENȚĂ

Implementează ansamblul integrat de activități specifice, măsuri şi sarcini organizatorice, tehnice, operative, planificate, organizate şi realizate potrivit prevederilor legale, în scopul prevenirii şi reducerii riscurilor de producere a incendiilor şi asigurării intervenției operative pentru limitarea şi stingerea incendiilor, în vederea evacuării, salvării şi protecției persoanelor periclitate, protejării bunurilor şi mediului împotriva efectelor situațiilor de urgență.

Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 20
Telefon: +40 368 469.995 int. 823, +40 368 465.415 int. 823, +40 368 464.081 int. 823

Centrul Asistență Socială Comunitară

Scopul Centrului Asistență Socială Comunitară este este acela de a asigura informarea și consilierea tuturor persoanelor vulnerabile privind drepturile și serviciile sociale acordate la nivelul comunității în vederea depășirii situațiilor de dificultate cu care se confruntă, precum și derularea de activități menite să asigure prevenirea și combaterea riscului de excluziune socială, creșterea calității vieții și promovarea incluziunii sociale. Centrul Asistenţă Socială Comunitară conlucrează cu persoanele juridice publice/private, în vederea soluţionării situaţiilor de dificultate a persoanelor, familiilor şi grupurilor sociale la nivelul comunității.

Activități desfășurate de către Centrul Asistență Socială Comunitară:

  • realizarea unor activităţi de informare şi consiliere: cunoașterea drepturilor sociale, prevenirea şi combaterea unor comportamente care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială (violenţa în familie, traficul de persoane, delincvenţă, ş.a.), precum şi măsurile de sprijin în vederea facilitării integrării/reintegrării sociale şi inserţiei/ reinserţiei familiale a categoriilor de persoane defavorizate;
  • educaţie extracurriculară: educaţie pentru sănătate, educaţie privind prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile, educaţie pentru prevenirea şi combaterea consumului de droguri, alcool, tutun, educaţie civică, educație pentru dezvoltarea abilităților pentru o viață independentă, educaţie pentru prevenirea şi combaterea comportamentelor anti-sociale;
  • promovarea unui stil de viaţă sănătos şi activ, activităţi de promovare a incluziunii sociale a persoanelor defavorizate, facilitarea accesului la servicii medicale, organizarea evenimentelor şi/sau facilitarea accesului la activităţi culturale şi artistice, excursii şi drumeţii;
  • sprijin în vederea procurării actelor de identitate (certificate de naștere, cărți de identitate)
  • facilitarea accesului la o locuință: colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială şi autorităţile administraţiei publice locale, întocmirea şi obţinerea documentelor care evidenţiază situaţia de dificultate a persoanei/familiei, identificare locuinţe sociale şi locuinţe cu chirii accesibile, promovarea responsabilităţii sociale a dezvoltatorilor imobiliari, protecţia drepturilor la o locuinţă, etc.;
  • facilitarea accesului pe piața muncii: suport pentru obținerea unui loc de muncă și menținerea pe piața muncii, facilitarea accesului la servicii de formare și reconversie profesională, orientare vocațională;
  • consiliere psihologică;
  • comunicare şi monitorizare situaţii de risc, telefonul verde, monitorizare persoane vârstnice singure şi bolnavi cronici cu venituri mici, etc.

Cine poate beneficia de serviciile Centrului Asistență Socială Comunitară:

  • Persoanele, familiile şi grupurile sociale aflate în situații de dificultate din cadrul comunității;
  • Orice persoană/grup vulnerabil – persoane sau familii care sunt în risc de a-şi pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situaţii de boală, dizabilitate, sărăcie, dependenţă de droguri sau de alcool ori a altor situaţii care conduc la vulnerabilitate economică şi socială.

Condiţiile de accesare a serviciile sociale comunitare sunt:

  • să se afle într-o situație de dificultate sau să facă parte dintr-un grup vulnerabil;
  • să aibă domiciliul sau reședința pe raza Municipiului Braşov;
  • să fi împlinit vârsta de 18 ani.

Material informativ (descarcă aici)

Model cerere și informare cu privire la privind prelucrarea datelor cu caracter personal (descarcă aici)

Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, etaj 2, Sala: II 33, 34

Telefon: +40 368 469.995 int. 870, +40 368 465.415 int. 870,
+40 368 464.081 int. 870,  +400770725765

SERVICIUL ASISTENŢĂ SOCIALĂ

Serviciul Asistență Socială funcționează în baza prevederilor Legii nr. 292/2011a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Scopul serviciului este de a informa potențialii beneficiari, aparținătorii acestora sau persoanele interesate cu privire la existența serviciilor sociale adresate persoanelor vârstnice care au împlinit vârsta legală de pensionare și modalitatea de accesare a acestora, stabilirea cadrului general și unitar realizării demersurilor necesare în vederea accesării dreptului la serviciile sociale, monitorizarea persoanele vârstnice care sunt reintegrate în familie/comunitate, identificarea, semnalarea și modul de soluționare a cazurilor de abuz și neglijență.

I. Asistența socială a persoanelor vârstnice

Potrivit  Legii nr. 292/2011: ,,Persoanele vârstnice reprezintă o categorie de populație vulnerabilă cu nevoi particulare, datorită limitărilor fiziologice și fragilității caracteristice fenomenului de îmbătrânire.

Persoanele vârstnice, în funcție de situațiile personale de natură socio-economică, medicală și fiziologică, beneficiază de măsuri de asistenţă socială, în completarea prestațiilor de asigurări sociale pentru acoperirea riscurilor de bătrânețe și de sănătate.

Familia persoanei vârstnice are obligația de a asigura îngrijirea și întreținerea acesteia. În situația persoanei vârstnice singure sau a cărei familie nu poate să asigure, parțial sau integral, îngrijirea și întreținerea acesteia, statul intervine prin acordarea de beneficii de asistenţă socială și servicii sociale adecvate nevoilor strict individuale ale persoanei vârstnice.”

Precum și a Legii nr. 17/2000: ,,Persoanele vârstnice au dreptul la asistenţă socială,  în raport cu situația sociomedicală și cu resursele economice de care dispun. Măsurile de asistenţă socială prevăzute de  lege sunt complementare celor reglementate prin sistemul asigurărilor sociale. Persoanele vârstnice care beneficiază de asistenţă socială au dreptul și la alte forme de protecție socială, în condițiile legii.

Sunt considerate persoane vârstnice, în sensul legii, persoanele care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege.

Asistența socială pentru persoanele vârstnice se realizează prin servicii și prestații sociale.

Persoanele vârstnice, care beneficiază de prevederile Legii nr. 17/2000 sunt persoanele care se găsesc în una dintre următoarele situații:

  • nu au familie sau nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;
  • nu au locuință și nici posibilitatea de a-și asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii;
  • nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
  • nu se pot gospodări singure sau necesită îngrijire specializată;
  • se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile sociomedicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice”.

Servicii adresate persoanelor vârstnice – Acordarea dreptului la servicii sociale (accesează link-ul)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

II. Asistența persoanelor vârstnice care au părăsit sistemul rezidențial (accesează link-ul)

Se realizează în vederea prevenirii, limitării sau înlăturării efectelor temporare ori permanente ale unor situații care pot afecta viața persoanei vârstnice sau pot genera riscul de excluziune socială.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 III. Îngrijitorii informali

În sensul Legii 292/2011 îngrijitorul informal este persoana necalificată, membru al familiei, rudă sau orice altă persoană, care asigură îngrijirea personală, respectiv ajutorul pentru efectuarea activităților de bază și instrumentale ale vieții zilnice de către persoana care și-a pierdut autonomia funcțională;

Activitatea îngrijitorilor informali este reglementată de prevederile Legii nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și a  Ordinului nr. 955 din 19 aprilie 2023 pentru aprobarea modelului contractului încheiat între îngrijitorul informal al persoanei vârstnice dependente și serviciul public de asistenţă socială,

Criterii de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească îngrijitorul informal și persoana vârstnică
  • Criterii de eligibilitate pentru îngrijitorul informal

Persoana/persoanele eligibile pentru activitatea de îngrijitor informal sunt persoanele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  1. Sunt membrii ai familiei, rude sau orice alte persoane, care asigură îngrijirea personală a persoanei vârstnice, necalificate sau calificate, a cărui domiciliu stabil se află în Mun. Brașov sau în localitățile limitrofe;
  2. Sunt încadrate în muncă;
  3. Nu au obligații de întreținere asumate printr-un contract de întreținere semnat cu persoana vârstnică sau cu alte persoane vârstnice;
  4. Își asumă responsabilitatea îngrijirii persoanei vârstnice aflat/aflată/aflați în situația de dependență sociomedicală, stabilită conform grilei naționale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice;
  5. Au consimțământul persoanei/persoanelor vârstnice cu privire la prestarea activităților de îngrijire;
  •  Criterii de eligibilitate pentru persoană vârstnică

Persoana/persoanele eligibile care pot beneficia de serviciile îngrijitorului formal trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  1. au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege;
  2. au domiciliul în Municipiul Brașov;
  3. sunt încadrate în gradele de dependență IA, IB, IC.
  •  Persoanele care nu pot avea calitatea de îngrijitori informali
  1. persoanele care au obligații de întreținere asumate printr-un contract de întreținere semnat cu persoana vârstnică, beneficiar/ă a prestațiilor specificate contract sau cu alte persoane vârstnice;
  2. voluntarii, care acordă suport persoanei vârstnice, ca beneficiar al activității de voluntariat, în condițiile prevederilor Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare;

Actele necesare

În vederea încheierii contractului pentru îngrijirea informală sunt necesare următoarele acte:

Pentru îngrijitorul informal:

Pentru persoană vârstnică:

Șef serviciu: Bayer Daniela-Sorina
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, etaj  2, camera 2
Telefon: , +40 368 469.995, +40 368 465.415, +40 368 464.081 int. 877/887.
+40 770 736.790,  +40 770 748.135

Serviciul Asistența Socială a Familiei și Copilului

Are rolul de a ocroti și sprijini familia, de a dezvolta și consolida solidaritatea familială, prin oferirea de servicii sociale cu caracter primar, care au drept scop prevenirea sau limitarea unor situații de dificultate ori vulnerabilitate care pot duce la marginalizare sau excluziune socială pentru familiile şi copiii aflați în dificultate din municipiul Braşov, precum și asigurarea unei intervenţii eficiente și adecvate în situaţia copiilor aflați în situaţie de risc menite să asigure respectarea drepturilor copilului.

Șef serviciu: Ioana Veronica Moane
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 24
Telefon: +40 368 469.995 int. 822, +40 368 465.415 int. 822, +40 368 464.081 int. 822

SERVICII SOCIALE PENTRU FAMILIE ȘI COPIL – CENTRUL DE ÎNGRIJIRE DE ZI PENTRU COPIII AFLAȚI ÎN SITUAȚII DE RISC „ASTRA”

Legislație
Ordinul nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;
H.C.L. nr. 863/2008 privind organizarea Centrului de îngrijire de zi pentru copii aflați în situații de risc , republicată;
H.C.L. nr. 614/2019 privind Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului social de zi „Centrul de îngrijire de zi pentru copii aflați în situații de risc Astra”, republicată.

 Descrierea activității
Centrul de îngrijire de zi pentru copii aflaţi în situaţii de risc „Astra” (cod serviciu social 8891CZ-C-II) oferă servicii GRATUITE pentru protecția copilului, cu misiunea de a preveni abandonul şi instituționalizarea copiilor, prin asigurarea, pe timpul zilei, a unor activităţi de îngrijire, educaţie, recreere-socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă, orientare şcolară şi profesională etc. pentru copii, cât şi a unor activităţi de sprijin, consiliere, educare pentru părinţi sau reprezentanţii legali, precum şi pentru alte persoane care au în îngrijire copii.

Beneficiari
Beneficiarii serviciilor sociale acordate în “Centrul de îngrijire de zi pentru copii aflați în situații de risc Astra” sunt:

  • a) copii aflaţi în situaţii de risc de separare de familia lor;
  • b) copii orfani/copii separați de părinți, care au reprezentant legal.
  • c) copiilor de vârstă școlară, elevi în clasele primare precum și familiilor acestora;
  • d) copii care au domiciliul în municipiul Brașov;

Servicii sociale oferite

  • asigurarea accesului beneficiarilor la educaţie informală şi nonformală şi activităţi de supraveghere şi suport în procesul de învăţare care să contribuie la dezvoltarea personală şi pregătirea acestuia pentru viaţa independentă;
  • asigurarea de oportunităţi multiple de recreere şi socializare care să contribuie la dezvoltarea fizică, cognitivă, socială şi emoţională a beneficiarilor, cultivarea talentelor acestora şi spiritului de iniţiativă;
  • asigurarea informării populaţiei privind necesitatea de a solicita şi primi servicii de suport adecvate în caz de nevoie;
  • oferirea unor servicii de consiliere adresate beneficiarilor, destinate prevenirii şi soluţionării situaţiilor de dificultate în care se află. Serviciile de consiliere acordate în centrele de zi privesc, de regulă; consiliere socială şi psiho-socială, consiliere privind orientarea şcolară şi prevenirea abandonului şcolar, consiliere privind orientarea vocaţională/profesională, consiliere privind identificarea și prevenirea cazurilor de abuz, neglijare şi exploatare, consiliere pentru promovarea vieţii de familie şi menţinerea relaţiilor armonioase dintre părinţi şi copii;
  • promovarea şi facilitarea integrării/reintegrării beneficiarilor în familie şi în societate.
  • organizarea unor programe de educare a părinţilor, denumite „Școala pentru părinţi”;
  • asigurarea alimentației copiilor prin oferirea unei mese principale.

*Programul de lucru cu copiii de desfăşoară după orele de şcoală în intervalul 12:00- 16:00, iar în vacanţă, în intervalul 10:00-14:00.

Criterii de admitere/eligibilitate (conform Regulamentului de Organizare și Funcționare aprobat prin HCL nr. 614/2021, republicat):

  • copii cu părinții plecați la muncă în străinătate;
  • copii şi părinţi cărora li se acordă prestaţii şi servicii destinate prevenirii separării lor; copii care au beneficiat de o măsură de protecţie specială şi au fost reintegraţi în familie; copii care beneficiază de o măsură de protecţie specială;
  • copii care trăiesc în medii dezavantajate, unde se practică modele de îngrijire şi educaţie care nu corespund sau sunt în contradicţie cu modelele general acceptate în comunitate, generând riscuri de separare a copiilor de mediul lor familial (familie monoparentală, consum de alcool al unuia sau ambilor părinţi, violenţă în familie, neglijarea copilului, lipsa de implicare în rutina zilnică a copilului,), iar părinții necesită competențe/deprinderi de îngrijire corespunzătoare a copiilor;
  • copii aflaţi în situaţie de risc de abandon, abuz, neglijare şi exploatare şi familiile acestora;
  • copii care manifestă comportamente deviante, cu absenteism şcolar şi risc de abandon şcolar;
  • copii care provin din familii cu probleme socio-economice (venituri insuficiente, șomeri, locuință improprie, nivel de trai scăzut, limitarea de către minor a accesului la muncă al părinților);
  • părinți/reprezentați legali/persoane care au în îngrijire copilul care constată existența/apariția unor probleme la nivelul familiei care afectează dezvoltarea normală/armonioasă a copilului sau favorizează manifestarea unor comportamente ale copiilor ce pun în pericol integrarea lor familială, socială, școlară, profesională.

Documente necesare pentru admitere

  • Cerere-tip de înscriere (descarcă aici)
  • Certificatul de naștere al copilului;
  • Declaraţie-acord privind acordul prelucrării datelor personale (descarcă aici);
  • Acte de identitate și dovada domiciliului în municipiul Brașov (C.I./B.I./C.I.P, și alte acte de identificare, contract de comodat/închiriere, C.I cu viză de flotant, adeverință de la asociația de proprietari, declarație pe propria răspundere etc) – copie, conform cu originalul;
  • Certificatul de naștere al copilului;
  • Adeverinţe medicale, de la medicul de familie din care să rezulte, că este apt de colectivitate, că nu suferă de boli contagioase, de afecţiuni psihice, psihiatrice, sau de tulburări de comportament.

Coordonator personal de specialitate: Liliana Balazs
Audiențe: Marți: ora 10:00-12:00
Adresă: Str. Venus, Nr. 1
Telefon:  +40 368 453.080, +40 368 469.995 int. 865, +40 368 465.415 int. 865, +40 368 464.081 int. 865;
E-maildasbv@dasbv.ro
Program de lucru cu publicul: Luni-Vineri: 08.30-16.30
Program de vizită: Marți 09:00 – 16:00

Centrul Servicii Sociale pentru Persoane Vârstnice

Are ca principale atribuții oferirea de servicii comunitare de prevenire şi depăşire a unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă, în scopul  păstrării  autonomiei persoanelor vârstnice, al prevenirii marginalizării şi excluziuni sociale.

Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Gladiolelor, nr. 4
Telefon: +40 368 469.995, +40 368 465.415, +40 368 464.081, int. 843, int.  866 și int.867

COMPLEXUL SERVICII DE ÎNGRIJIRE SOCIO-MEDICALĂ

Oferă servicii de îngrijire social-medicală pentru persoanele cu dizabilități și persoanele vârstnice în cadrul celor trei centre de îngrijire:

  • CENTRUL SERVICII DE RECUPERARE NEUROMOTORIE DE TIP AMBULATORIU „SFÂNTUL NICOLAE”
  • CENTRU DE TIP RESPIRO PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE

Adresă: Str. Gladiolelor nr. 4
Telefon: +40 368 469.995 int. 843 și 876, +40 368 465.415 int. 843 și 876, +40 368 464.081 int. 843 și 876

Căminul pentru persoane vârstnice

„Voluntarii nu sunt plătiți, nu pentru că nu au valoare, ci pentru că nu au preț.”  – Sherry Anderson

Cine poate fi voluntar în cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice?
Poate să fie voluntar şi să aducă o contribuţie cât de mică, persoana adultă, având capacitate deplină de exercițiu, cu experiență într-o meserie calificată, care să corespundă nevoilor vârstnicilor din cămin, dornică de a-și pune în folosul comunității abilitățile sale cu scopul de a face BINE.
Ce te-ar putea motiva?
Dacă duci dorul bunicilor, care ți-au oferit o copilărie de vis, dar care nu mai sunt, ori a unei rudenii vârstnice: un unchi, o mătușă, sau a cuiva care a avut grijă de tine în copilărie sau care și-a pus amprenta asupra dezvoltării tale ca persoană, respectiv fosta dădacă, ori un dascăl sau orice altă persoană vârstnică, de care ești apropiat și față de care nu ai reușit să-ți arăți recunoștința, din motive obiective, vino la cămin și fii tu acel prieten, acel nepot, acel CINEVA, care are de oferit o  mângâiere, o încurajare, un sfat, dispus să facă o plimbare, să asculte o poveste de viață, să hrănească, să dea un pahar cu apă sau chiar doar să fie acolo pentru cel aflat în nevoie.
Cine ai putea fi tu pentru persoana vârstnică instituționalizată?
Doar atunci când ajuți un bătrân îți dai seama, privind în ochii lui, că ești nepotul pe care el, bătrânul, și l-ar fi dorit și nu îl are, că esti fiul sau fiica pe care și i-ar fi dorit și nu îi are, că esti acea rudă cu care ar dori să vorbească, dar nu există.
Ce satisfacții poți avea fiind voluntar la Căminul de Persoane Vârstnice?
Voluntariatul la Căminul de Persoane Vârstnice, printr-o muncă de solidaritate și de bunătate, se constituie fără niciun dubiu în primul rând dintr-un sentiment de jertfă, de întrajutorare, de satisfacție sufletească, mulți dintre rezidenții căminului necesitând o îngrijire permanentă, iar o persoană adițională care să ajute personalul calificat contează foarte mult, creându-se astfel un sentiment de apartenență, de prietenie, de acel cineva care a venit doar pentru el, din proprie inițiativă, în scopul de a se dărui pe sine, fără alte așteptări.
Totodată, voluntariatul în cadrul căminului, poate constitui un stagiu de practică, pentru cei trimiși fie de instituțiile de învățământ, fie de angajator sau o experiență ce va fi depusă în portofoliul dvs., iar o recunoaștere în scris din partea instituției vă va ajuta pe viitor în diferite proiecte. Prin voluntariat ai șansa să fii părtaș la schimbarea vieții cuiva, să te dezvolți personal și profesional, să dobândești noi abilități, precum și o viziune mai amplă asupra lucrurilor.

Domenii de activitate în cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice în care puteți fi voluntar:

  • Activităţi de socializare şi petrecere a timpului liber;
  • Kinetoterapie;
  • Asistenţă medicală;
  • Activităţi de îngrijire personală a beneficiarilor;
  • Activități de organizare documente – Biroul de asistență socială;
  • Activități de natură psihologică.

Să zicem că ai vrea să te implici ca voluntar….
Înainte de a decide ce fel de activitate vrei să desfășori,  ar fi bine să ai o idee clară despre cine ești tu ca persoană. Acest lucru îți va spori șansele de a găsi tipul de activitate care ți se potrivește, o activitate care să te satisfacă, să fie interesantă și să îți dea posibilitatea de a te dezvolta ca persoană.
Alocă, deci, puțin timp pentru a te cunoaște, pentru a-ți cunoaște obiectivele, abilitățile, caracteristicile personale și valorile. Aceasta te va ajuta să îți evaluezi mai bine punctele tari și te va ajuta să îți pui în lumină potențialul atunci când te înscrii ca voluntar.

1, Activităţi de socializare şi petrecere a timpului liber

Cerințe pentru activitate:
Voluntarul care dorește  să desfășoare activități de socializare și petrecere a timpului liber, în cadrul căminului, ar trebui să cunoască un tablou de ansamblu realist cu privire la persoanele vârstnice instituționalizate și ar trebui să aibă cel puțin următoarele abilități: interpersonale, pedagogice, de vorbire în public, de citire, de ascultare, legate de viața socială, de lucru în echipă, manuale, creative, artistice, fluență ideatică etc.

Activități desfășurate:

  • pentru menţinerea abilităţilor manuale (împletit, croşetat, decupat, colorat, pictat);
  • activităţi pentru cultivarea simţului estetic;
  • terapie prin jocuri;
  • lectură;
  • audiţii muzicale;
  • teatru;
  • însoţirea beneficiarilor la activităţile desfăşurate în aer liber.

Precizăm faptul că pentru realizarea activităților de grup este nevoie de voluntari care sunt dispuși să activeze de luni până vineri, în intervalul orar 1000-1300, iar pentru activitățile individuale în intervalul 1000-2000.

2, Activități de mobilizare

Cerințe pentru activitate:
Voluntarul trebuie să deţină informații minime despre nevoile persoanelor imobilizate la pat sau care se mobilizează cu dificultate, ajutându-se de dispozitive medicale, sau chiar să cunoască câteva tehnici şi metode de mobilizare a persoanelor vârstnice, dobândite din experiențe personale sau ca urmare a efectuării unor cursuri.

Activități desfășurate:

  • mobilizări active și pasive,
  • însoțirea vârstnicilor în spațiile de recreere în aer liber (terase, curtea interioară a imobilului),
  • exerciții fizice/gimnastică, etc.

Activitatea de voluntariat se realizează sub supravegherea și îndrumarea specialiștilor angajați din cadrul căminului.

Beneficiarii cu care se vor desfășura activitățile sunt persoane dependente, persoane semidependente și independente.

Intervalul orar 1000 – 2000

3.Activități de asistenţă medicală

Cerințe pentru activitate: 
– voluntarii trebuie să dețină diplomă de asistent medical, activitatea de voluntariat se realizează sub stricta supraveghere a asistentului medical de serviciu din cadrul căminului;

Activități desfășurate:

–   sprijinirea asistentului medical în realizarea activităților de specialitate curente;
–   monitorizarea parametrilor funcţionali,
–   administrarea medicaţiei, efectuarea portofoliului pansamentelor,
–   supravegherea/monitorizarea beneficiarilor.

Intervalul orar 0800 – 2000

Beneficiarii cu care se vor desfășura activitățile sunt persoane dependente, persoane semidependente și independente.

4, Activităţi de îngrijire personală a beneficiarilor

Cerințe pentru activitate:
Înainte de a lua decizia să deveniți îngrijitor persoane vârstnice, asigurați-vă că știți ce presupune să lucrați cu persoane răpuse de boală, de singurătate, invalizi, înaintare în vârstă, etc.
Persoana, care acordă îngrijirea, trebuie să rămână calmă și calculată în situații de criză, chiar și în fața tragediei; trebuie să empatizeze cu durerea bolnavului, dar să nu afecteze starea ei, să nu îi atribuie un caracter personal si să nu altereze calitatea serviciilor ei. Meseria de infirmieră presupune, de cele mai multe ori, flexibilitate, răbdare și rezistență fizică. Pot să apară situații neprevăzute, de criză, se poate înrăutăți rapid starea de sănătate a persoanei pe care o îngrijește și atunci necesită o atitudine lucidă, stăpână pe sine, gata sa actioneze în interesul bolnavului.
–  pentru desfășurarea activităților de îngrijire a persoanelor imobilizate la pat, în special, a persoanelor suferinde de diverse boli, persoana care acordă îngrijirea este necesar să dețină următoarele abilități:

  • bună cunoaștere a procedurilor medicale;
  • forță fizică;
  • răspuns rapid în situații de urgență;
  • abilitatea de a rezolva probleme legate de starea fizică a bolnavului;
  • calm;
  • atitudine respectuoasă față de vârstnic, familia acestuia și personalul medical;
  • empatie;
  • atentie la detalii;
  • diverse abilităţi interpersonale;
  • abilitatea de a actiona prompt si eficient;
  • abilitati de comunicare;
  • stabilitate emotională;
  • bună comunicare.

 Activități desfășurate:

– aplicarea tehnicilor de mobilizare a vârstnicilor;
– sprijin în efectuarea toaletei parțiale/generale și a schimbării materialului de incontineță;
– ajutor acordat beneficiarilor la hrănire şi hidratare, îmbrăcat/dezbrăcat.
Activitatea de voluntariat se realizează sub supravegherea  personalului de specialitate de serviciu din cadrul căminului;
 Intervalul orar 0800 – 2000

  1. Activităţi de organizare documente –Birou asistență socială

Cerințe pentru activitate:
 – pentru activitatea de organizare documente este necesar ca voluntarul să dețină următoarele abilități:

  • Bun organizator şi ordonat,
  • Atentie,
  • Meticulozitate,
  • Capacitatea de a colabora,
  • Atitudinea pozitivă faţă de muncă,
  • Eficienţa.

 Activități desfășurate:

  • Ordonarea și atașarea fișelor la dosare,
  • Arhivare dosare,
  • Organizarea bibliorafturilor în fișete.

Interval orar- 800-1600

  1. Activități de natură psihologică

 Cerințe pentru activitate:
– pentru activitatea de natură psihologică este necesar ca voluntarul să fie absolvent al Facultății de psihologie și își va desfășura activitatea sub supervizarea psihologilor angajați;

Activități desfășurate:
– ascultare active – identificare nevoi afective/emoționale,
– petrecere timp de calitate cu vârstnicul,
-sprijin în acțiunile sale.

Intervalul orar 1000 – 2000

Beneficiarii cu care se vor desfășura activitățile sunt persoane dependente, persoane semidependente și independente.

Notă!
Precizăm, de asemenea, faptul că se dorește colaborarea cu un număr constant de voluntari statornici, pentru evitarea schimbărilor prea dese, dat fiind faptul că munca voluntară presupune realizarea de activități de socializare cu persoane vârstnice, care manifestă adesea o adaptabilitate redusă și reticență la persoanele noi, precum și nevoia de atașament și statornicie.

Cerințe voluntari:
– comunică aptitudinile și posibilitățile reale de care dispun;
– păstrează și protejează confidențialitatea informațiilor;
– furnizează o bună calitate a serviciilor oferite;
– respectă programul stabilit;
– mențin o abordare flexibilă a îndatoririlor;
– sunt persoane de încredere și constante în sarcinile trasate;
– dispuse să învețe;
– acționează într-o manieră profesionistă în relația cu beneficiarii centrului;
– informează instituția în timp util în caz de absență;
– manifestă respect față de angajații căminului;
– respectă mediul de lucru, dar și echipamentul folosit;
– refuză cadouri și/sau recompense financiare din partea beneficiarilor;
– consultă coordonatorul de voluntari cu privire la diferitele probleme, cu care se confruntă, pentru îndrumare;
– duce la bun sfârșit sarcinile asumate.

Documente necesare înscrierii în programul de voluntariat:

Perioada de voluntariat va fi stabilită la încheierea contractului de voluntariat, în funcție de disponibilitatea voluntarului.
Pentru detalii și înscrieri vă rugăm să vă adresați Serviciului Monitorizare Programe, Strategie din cadrul Direcției de Asistență Socială Brașov, str. Panselelor, nr. 23, et. II, cam. 19, telefon: 0368469995, interior 812, mobil 0727379824, e-mail dasbv@dasbv.ro.

Servicii Sociale pentru Persoane fără Adăpost

În cadrul Serviciilor Sociale pentru Persoane fără Adăpost funcționează următoarele servicii adresate persoanelor fără adăpost:

Șef centru: Silvia Tișcă-Lepuș
Adăpostul de Noapte: Str. Panselelor, nr. 23, Brașov
Centrul de Zi de Informare și Consiliere pentru Persoane Fără Adăpost: Str. Panselelor, nr. 23, Brașov
Centrul Rezidențial pentru Persoane Fără Adăpost: Str. Panselelor, nr. 23, Brașov
Telefon: +40 368 469.995, +40 368 465.415, +40 368 464.081, int. 853; 0751193660
E-mail: dasbv@dasbv.ro

 

COMPARTIMENTUL SECURITATE ȘI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ

  • organizează activități de prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății în muncă în cadrul instituției;
  • efectuează instruiri în domeniul securității și sănătății în muncă în conformitate cu legislația în vigoare, pentru lucrători și alți participanți la procesul de muncă;
  • elaborează instrucțiuni proprii pentru completarea și/sau aplicarea reglementărilor de securitate și sănătate în muncă, ținând seama de particularitățile activităților și ale instituției, precum și ale locurilor de muncă/posturilor de lucru;
  • stabilește în conformitate cu legislația în vigoare normele referitoare la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securitatea lucrătorilor, eliminarea factorilor de risc și accidentare, informarea, consultarea, instruirea lucrătorilor și a reprezentanților lor, precum și măsurile necesare pentru implementarea acestora;
  • promovarea îmbunătățirii securității și sănătății în muncă a angajaților, însușirea cunoștințelor și formarea deprinderilor de securitate și sănătate în muncă.

Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 20
Telefon: +40 368 469.995 int. 823, +40 368 465.415 int. 823, +40 368 464.081 int. 823

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.
Skip to content