Organigrama Direcției de Asistență Socială Brașov, aprobată prin HCL 390/2024
STRUCTURĂ INSTITUȚIE
MARIANA TOPOLICEANU
Adresă: Str. Panselelor nr. 23
Telefon: +40 368 469.995 int. 815
+40 368 465.415 int. 815
+40 368 464.081 int. 815
E-mail: dasbv@dasbv.ro
Program audiențe: Miercuri, ora: 12:00-15:00
ANCA GÎȚEIU
Adresă: Str. Panselelor nr. 23
Telefon: +40 368 469.995 int. 817
+40 368 465.415 int. 817
+40 368 464.081 int. 817
E-mail: directoradjunctsocial@dasbv.ro
Program audiente: Marți, ora: 12:00-15:00
LUANA-MĂDĂLINA CRĂCIUN
Adresă: Str. Panselelor nr. 23
Telefon: +40 368 469.995 int. 807
+40 368 465.415 int. 807
+40 368 464.081 int. 807
E-mail: directoradjuncteconomic@dasbv.ro
Program audiente: Marți, ora: 12:00-15:00
Purtător de cuvânt / Responsabil cu difuzarea informațiilor publice
Consilier Juridic
Adresă: Brașov, str. Panselelor, nr. 23
Telefon: +40 746 217983
+40 368 469995 int. 851
+40 368 465415 int. 851
+40 368 464081 int. 851
E-mail: relatiipublice@dasbv.ro
_______________________________________________________________________________________________
I. DIRECTOR GENERAL
Serviciului Resurse Umane
Întocmeşte statul de funcţii, organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale instituţiei, care sunt supuse aprobării Consiliului Local, precum şi regulamentul intern şi codul etic aprobate de Directorul general. Asigură recrutarea personalului, administrarea relațiilor de muncă și de serviciu încheiate între angajați și instituție. Gestionează cheltuielile salariale, cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu transportul și diurna și calculează lunar suma de plată către bugetul de stat reprezentând contravaloarea unor locuri de muncă în care nu s-au angajat persoane cu dizabilități. Organizează activitatea de evaluare a performanțelor profesionale prevăzută de lege, pentru toți angajații institutiei. Realizează cadrul de aplicare a prevederilor legale privind respectarea normelor de etică și integritate, cercetarea și sancționarea disciplinară a angajaților
Compartimentul Asistenți Personali este subordonat Serviciului Resurse Umane.
Oferă informaţii celor interesaţi de întocmirea dosarelor de angajare ca asistenţi personali ai persoanelor deţinătoare a unui certificat de încadrare în grad de handicap grav, întocmeşte contractele de muncă ale asistenţilor personali, întocmeşte şi administrează dosarele personale ale asistenţilor personali, asigură instruirea asistenților personali în problematica specifică a persoanelor cu dizabilități, asigură acordarea dreptului la indemnizație, cuvenit persoanelor deţinătoare a unui certificat de încadrare în grad de handicap grav,pe perioada absenţei temporare a asistenților personali.
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. I, cam. 20
Telefon: +40 368 469.995 int. 814, +40 368 465.415 int. 814, +40 368 464.081 int. 814
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Juridic, Relații cu Publicul, Managementul Documentelor
Asigură respectarea legislației la nivelul instituției și asigurarea unei bune relații între instituție pe de o parte și beneficiari, colaboratori pe de altă parte. Prin componentele sale îndeplinește atribuții juridice, de relații cu cetățenii, comunicare, gestionare a circuitului documentelor și arhivarea acestora în cadrul instituției.
Șef serviciu: Roxana Aurora Bighiu
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 10
Telefon: +40 368 469.995 int. 851, +40 368 465.415 int. 851, +40 368 464.081 int. 851
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Monitorizare, Programe, Strategie
Asigură comunicarea Direcției de Asistență Socială Brașov cu asociațiile/fundațiile, instituțiile care furnizează servicii sociale în municipiul Brașov, având ca scop crearea, menținerea și dezvoltarea serviciilor sociale cu caracter primar, în funcție de nevoile sociale identificate la nivelul comunității.
Gestionarea procedurii de acordare a subvențiilor în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor şi fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează şi administrează unități de asistență socială.
Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, et. I, cam. 26
Telefon: +40 368 469 995 int. 812, +40 368 465 415 int. 812, +40 368 464 081 int. 812
_______________________________________________________________________________________________
Compartimentul Audit Public Intern
Are rolul de a acorda consultanță şi asigurări privind eficacitatea sistemelor de management al riscurilor, de control şi de guvernanță, contribuind la obținerea plus valorii şi oferind recomandări pentru îmbunătățirea acestora.
Compartimentul de Audit Public Intern, asistă conducerea instituției și structurile auditate din cadrul Direcției de Asistență Socială Brașov în realizarea obiectivelor şi furnizează evaluări obiective şi detaliate cu privire la legalitatea, regularitatea, economicitatea, eficiența şi eficacitatea activităților şi operațiunilor instituției.
Adresă: Str. Panselelor nr. 23,
Telefon: +40 368 469.995 , +40 368 465.415, +40 368 464.081
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul intern de Prevenire și Protecție
Activităţile desfăşurate de lucrătorii din cadrul Serviciului Intern de Prevenire și Protecție, sunt următoarele:
A) Activități de prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății în muncă:
-organizează activități de prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății în muncă în cadrul instituției;
-efectuează instruiri în domeniul securității și sănătății în muncă în conformitate cu legislația în vigoare, pentru lucrători și alți participanți la procesul de muncă;
-elaborează instrucțiuni proprii pentru completarea și/sau aplicarea reglementărilor de securitate și sănătate în muncă, ținând seama de particularitățile activităților și ale instituției, precum și ale locurilor de muncă/posturilor de lucru;
-stabilește în conformitate cu legislația în vigoare normele referitoare la prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securitatea lucrătorilor, eliminarea factorilor de risc și accidentare, informarea, consultarea, instruirea lucrătorilor și a reprezentanților lor, precum și măsurile necesare pentru implementarea acestora;
-promovarea îmbunătățirii securității și sănătății în muncă a angajaților, însușirea cunoștințelor și formarea deprinderilor de securitate și sănătate în muncă;
– evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/ echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru.
B) Activitate în domeniul situațiilor de urgență:
-solicitarea şi obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor de securitate la incendiu, prevăzute de lege şi asigurarea respectării condiţiilor care au stat la baza eliberării acestora;
-elaborarea instrucţiunilor de apărare împotriva incendiilor şi stabilirea atribuţiilor ce revin salariaţilor la locurile de muncă;
-asigurarea utilizării, verificării, întreţinerii şi reparării mijloacelor de apărare împotriva incendiilor cu personal atestat, conform instrucţiunilor furnizate de proiectant;
-asigurarea echipării construcţiilor şi a amenajărilor cu mijloace tehnice de apărare împotriva incendiilor certificate conform legii
-întocmirea, actualizarea și evidența planurilor de protecţie împotriva incendiilor.
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 20
Telefon: +40 368 469.995 int. 823, +40 368 465.415 int. 823, +40 368 464.081 int. 823
_______________________________________________________________________________________________
II. DIRECȚIA DE BENEFICII SOCIALE
Serviciul Contabilitate, Financiar, Buget
Are rolul de a asigura şi folosi eficient fondurile necesare derulării activității prin elaborarea bugetului de cheltuieli, a rectificărilor bugetare şi a solicitărilor lunare de credite, de a culege informațiile relevante vis a vis de activitatea celorlalte compartimente ale instituției şi de a le înregistra cronologic şi sistematic, sintetiza şi transpune în instrumente financiare, cu respectarea dispozițiilor legale, care să ofere utilizatorilor interni şi externi o imagine globală, fidelă, completă şi comparabilă în timp a activității instituției în ansamblu.
Program de funcționare al Casieriei DAS:
Pentru lunile cu 30 de zile calendaristice: 01 – 29 ale lunii, Luni – Joi, orele 8.30 – 11.00
Pentru lunile cu 31 de zile calendaristice: 01 – 30 ale lunii, Luni – Joi, orele 8.30 – 11.00
Recomandări:
Pentru locatarii blocului 144 din strada Zizinului, pentru obligațiile curente, luni – joi 8.30 – 11.00 de la data afișării tabelului cu sumele datorate.
Pentru beneficiarii/aparținătorii beneficiarilor centrelor de servicii sociale, pentru obligațiile lunii curente, luni – joi 8.30 – 11.00 din data de 16 ale lunii.
Șef serviciu: Șandru Ana Simona
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, et. II, cam. 13
Telefon: +40 368 469.995 int. 816, +40 368 465.415 int. 816, +40 368 464.081 int. 816
_______________________________________________________________________________________________
Cantina de Ajutor Social
Cadru legal
- Legea nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social;
- Anexa nr. 9 din Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate precum și a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat și cantinele sociale.
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Administrativ
Asigură buna funcționare a imobilului din strada Panselelor, nr. 23, în care Direcția de Asistență Socială Brașov își desfășoară activitatea, precum și a echipamentelor, instalațiilor, echipamentelor IT și a parcului auto. Asigură urmărirea contractelor pentru obiectivele de investiții. Gestionează patrimoniul DAS, respectiv mijloace fixe și obiecte de inventar, și asigură menținerea acestora la un nivel tehnic, care să respecte cerințele legale în vigoare. Asigură respectarea prevederilor legale privind protecția mediului.
Șef serviciu: Ioana Marhao-Marian
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 14
Telefon: +40 368 469.995 int. 802, +40 368 465.415 int. 802, +40 368 464.081 int. 802
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Activități Conexe Centrelor de Servicii Sociale
Scopul acestui serviciu este de a asigura suport din punct de vedere funcțional centrelor de servicii sociale, în principal, prin asigurarea hranei beneficiarilor, prin blocul alimentar, dar și prin activități de întreținere, reparații și asigurarea unui climat corespunzător pentru acordarea unor servicii sociale în condiții optime.
Șef serviciu: Elena Durleșteanu
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Brașov, Str. Gladiolelor, nr. 4,
Telefon: +40 368 469.995 int. 803 , +40 368 465.415 int. 803 , +40 368 464.081 int. 803
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Achiziții Publice, Aprovizionare
Are ca principale atribuții și competențe organizarea și desfășurarea procedurilor de achiziții publice și achizițiilor directe în vederea atribuirii de contracte de furnizare, servicii și lucrări, precum și derularea contractelor și aprovizionarea cu bunuri a instituției.
Șef serviciu: Roxana Puchianu
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 15
Telefon: +40 368 469.995 int. 806, +40 368 465.415 int. 806, +40 368 464.081 int. 806
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Prestații Sociale
Respectând principiul solidarității, personalul Serviciului Prestații Sociale asigură competență, seriozitate, promptitudine și empatie pentru persoanele care doresc să beneficieze de acordarea prestațiilor sociale ce sunt de competența serviciului:
1. Indemnizații lunare pentru persoanele cu handicap grav accesează aici), conform Legii 448/2006, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;
2. Acordarea Venitului Minim de Incluziune (accesează aici), program unic de asistență socială, creat pentru a ajuta persoanele și familiile vulnerabile să depășească obstacolele financiare pe care le întâmpină și să-și îmbunătățească viața. VMI este un beneficiu prevăzut în Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune.
3. Acordarea gratuită de lapte praf (accesează aici), conform Legii nr. 321/2001, privind acordarea gratuită de lapte praf pentru copii cu vârste cuprinse între 0-12 luni, care nu beneficiază de lapte matern, cu completările ulterioare;
4. Ajutor financiar de urgența (accesează aici) la împlinirea vârstei de 100 ani și cetățenilor de onoare a municipiului Brașov;
5. Indemnizație de creșterea copilului/stimulentul de inserție/indemnizație lunară/sprijin lunar (accesează aici), pentru copii, conform OUG nr. 111/2010, cu modificările și completările ulterioare;
6. Alocația de stat (accesează aici) conform Legii nr. 61/1993, cu modificările și completările ulterioare;
7. Ajutoare pentru încălzirea locuinței (accesează aici), conform Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie
8. Acordarea Stimulentului educațional sub formă de tichete sociale pentru grădiniță (accesează aici), conform Legii nr. 248/2015, cu modificările și completările ulterioare;
9. Ajutor financiar educație antepreșcolară (accesează aici), conform HCL 274/2021, privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor educaționaqle prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară și a indemnizației destinată pentru creșterea nepotului/nepoților, republicată;
10. Locuințe sociale (accesează aici), conform Legii nr. 114/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
11. Ajutor pentru plata chiriei (accesează aici), conform HCL 71/2021 privind acordarea ajutorului pentru pata chieriei persoanelor singure/familiilor cu domiciliul sau reședința în mun. Brașov;
12. Acordarea Tichetelor sociale “Dar din suflet pentru seniori„ (accesează aici), conform HCL nr.102/2023;
13. Programul național “Bani de liceu” (accesează aici) se acordă conform Hotărârii Guvernului nr.1488/2004 și OMEC nr. 4839/2004 privind criteriile specifice și metodologia de acordare a sprijinului în cadrul Programului național de protecție socială “Bani de liceu”, cu modificările și completările ulterioare
14. Trusou nou născut (accesează aici).
Șef serviciu: Georgeta Szekely
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Brașov, Str. Panselelor, nr. 23, parter, cam. P2
Telefon: +40 368 469.995 int. 819, +40 368 465.415 int. 819, +40 368 464.081 int. 819
_______________________________________________________________________________________________
Compartimentul Asistență Refugiați
Aplică măsurile organizatorice pentru implementarea activității de primire a cererilor și verificare a realității informațiilor în vederea decontării cheltuielilor cu hrana și cazarea pentru cetățenii străini sau apatrizii găzduiți, aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina.
Adresă: Brașov, Str. Panselelor, nr. 23, parter, cam. P3
Telefon: +40 368 469.995 int. 884, +40 368 465.415 int. 224, +40 368 464.081 int. 884
_______________________________________________________________________________________________
III. DIRECȚIA DE SERVICII SOCIALE
Servicii Sociale pentru Familie și Copil
În cadrul Serviciilor sociale pentru familie și copil funcționează următoarele servicii adresate familiei și copilului:
- Centrul de zi de consiliere și sprijin pentru părinți și copii (str. Dobrogea)
- Centrul de îngrijire de zi pentru copiii aflați în situații de risc „ASTRA” (accesează link-ul)
Coordonator personal de specialitate: Liliana Balazs
Audiențe: Marți: ora 10:00-12:00
Adresă: Str. Venus, Nr. 1
Telefon: +40 368 453.080, +40 368 469.995 int. 865, +40 368 465.415 int. 865, +40 368 464.081 int. 865;
E-mail: dasbv@dasbv.ro
Program de lucru cu publicul: Luni-Vineri: 08.30-16.30
Program de vizită: Marți 09:00 – 16:00
_______________________________________________________________________________________________
Servicii Comunitare Integrate
În cadrul Serviciilor Comunitare integrate funcționează următoarele servicii:
- Centrul de Zi pentru Consiliere și Sprijin pentru Părinți și Copii (accesează link-ul)
- Centrul de Zi de Recuperare Pentru Copii cu Dizabilități (accesează link-ul)
Șef centru: Liliana Balazs
Audiențe: Marți: ora 12:00-14:00
Telefon: +40 725 984 798
E-mail: dasbv@dasbv.ro
Program de lucru cu publicul: Luni-Vineri: 08.00-16.00
Program de vizită: Marți 11:00 – 16:00
_______________________________________________________________________________________________
Servicii Rezidențiale pentru Persoane Vârstnice
În cadrul Serviciilor Rezidențiale pentru Persoane Vârstnice funcționează următoarele servicii adresate persoanelor vârstnice:
- Căminul pentru Persoane Vârstnice (accesează link-ul)
- Centru de tip respiro pentru persoane vârstnice (accesează link-ul)
Căminul pentru Persoane Vârstnice
Căminul pentru Persoane Vârstnice este centrul rezidențial cu cazare pe perioadă nedeterminată care asigura condiții corespunzătoare de găzduire și de hrană, îngrijire — infirmerie, asistență medicală primară, recuperare reabilitare functională, activități de petrecere a timpului liber, asistență socială și psihologică, persoanelor vârstnice care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege, nu suferă de o afecţiune care presupune asistenţă medicală de specialitate, au domiciliul stabil în municipiul Braşov și se încadrează în prevederile Legii nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice.
Șef serviciu: Laura Bîrcă
Adresă: str. Gladiolelor nr. 4
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Telefon: +40 368 469.995 int. 869, +40 368 465.415 int. 869, +40 368 464.081 int. 869
_______________________________________________________________________________________________
Servicii Sociale de Zi
Are ca principale atribuții oferirea de servicii comunitare de prevenire şi depăşire a unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă, în scopul păstrării autonomiei persoanelor vârstnice, al prevenirii marginalizării şi excluziuni sociale.
- Centrul de zi de asistență și recuperare (accesează link-ul)
- Unitate de îngrijiri la domiciliu
- Centrul de zi de socializare și petrecere a timpului liber tip club Noua (accesează link-ul)
- Centrul servicii sociale de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu „Sfântul Nicolae” (accesează link-ul)
Adresă: Str. Gladiolelor, nr. 4
Telefon: +40 368 469.995, +40 368 465.415, +40 368 464.081, int. 843, int. 866 și int.867
_______________________________________________________________________________________________
Servicii Sociale pentru Persoane fără Adăpost
În cadrul Serviciilor Sociale pentru Persoane fără Adăpost funcționează următoarele servicii adresate persoanelor fără adăpost:
- Adăpost de Noapte (accesează link-ul) – 50 locuri;
- Centrul de Zi de Informare și Consiliere pentru Persoane Fără Adăpost (accesează link-ul) – 20 locuri;
- Centrul Rezidențial pentru Persoane fără Adăpost (accesează link-ul) – 30 locuri.
Șef Centru: Silvia Tișcă-Lepuș
Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, Brașov
Telefon: +40 368 469.995, +40 368 465.415, +40 368 464.081, int. 853; 0751193660
E-mail: dasbv@dasbv.ro
_______________________________________________________________________________________________
Servicii Sociale pentru Victimele Violenței Domestice
Scopul Serviciilor Sociale pentru victimele violenței domestice este de a preveni și combate violența domestică, prin asistarea persoanelor victime, și de a furniza servicii sociale gratuit victimelor violenței domestice, cu scopul prevenirii și combaterii violenței domestice, sprijinirea victimelor pentru depășirea situației de criză și reluarea unei vieți independente.
Serviciile Sociale pentru victimele violenței domestice au în componență următoarele servicii adresate persoanelor, victime ale violenței domestice:
- Centrul de Consiliere pentru Prevenirea și Combaterea Violenței în Familie
- Centrul de primire în regim de urgență pentru protecția victimelor violenței domestice (accesează link-ul)
Important! Serviciul social ”Centrul de Consiliere pentru Prevenirea și Combaterea Violenței în Familie” se află în curs de licențiere.
Telefon: 0770909172; 0368.469995 int. 889
E-mail: dasbv@dasbv.ro
______________________________________________________________________________________________
Serviciul Asistența Socială a Familiei și Copilului
Are rolul de a ocroti și sprijini familia, de a dezvolta și consolida solidaritatea familială, prin oferirea de servicii sociale cu caracter primar, care au drept scop prevenirea sau limitarea unor situații de dificultate ori vulnerabilitate care pot duce la marginalizare sau excluziune socială pentru familiile şi copiii aflați în dificultate din municipiul Braşov, precum și asigurarea unei intervenţii eficiente și adecvate în situaţia copiilor aflați în situaţie de risc menite să asigure respectarea drepturilor copilului, realizează evaluarea și intervenția integrată a copiilor cu dizabilități și/sau CES.
Șef serviciu: Ioana Veronica Moane
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 24
Telefon: +40 368 469.995 int. 822, +40 368 465.415 int. 822, +40 368 464.081 int. 822
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Asistență Socială pentru Persoane Vârstnice
Serviciul Asistență Socială funcționează în baza prevederilor Legii nr. 292/2011a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și are în componența sa Compartimentul Management de caz Persoane Vârstnice.
Scopul serviciului este de a informa potențialii beneficiari, aparținătorii acestora sau persoanele interesate cu privire la existența serviciilor sociale adresate persoanelor vârstnice care au împlinit vârsta legală de pensionare și modalitatea de accesare a acestora, stabilirea cadrului general și unitar realizării demersurilor necesare în vederea accesării dreptului la serviciile sociale, monitorizarea persoanele vârstnice care sunt reintegrate în familie/comunitate, identificarea, semnalarea și modul de soluționare a cazurilor de abuz și neglijență.
Asistența socială a persoanelor vârstnice
Potrivit Legii nr. 292/2011: ,,Persoanele vârstnice reprezintă o categorie de populație vulnerabilă cu nevoi particulare, datorită limitărilor fiziologice și fragilității caracteristice fenomenului de îmbătrânire.
Persoanele vârstnice, în funcție de situațiile personale de natură socio-economică, medicală și fiziologică, beneficiază de măsuri de asistenţă socială, în completarea prestațiilor de asigurări sociale pentru acoperirea riscurilor de bătrânețe și de sănătate.
Familia persoanei vârstnice are obligația de a asigura îngrijirea și întreținerea acesteia. În situația persoanei vârstnice singure sau a cărei familie nu poate să asigure, parțial sau integral, îngrijirea și întreținerea acesteia, statul intervine prin acordarea de beneficii de asistenţă socială și servicii sociale adecvate nevoilor strict individuale ale persoanei vârstnice.”
Precum și a Legii nr. 17/2000: ,,Persoanele vârstnice au dreptul la asistenţă socială, în raport cu situația sociomedicală și cu resursele economice de care dispun. Măsurile de asistenţă socială prevăzute de lege sunt complementare celor reglementate prin sistemul asigurărilor sociale. Persoanele vârstnice care beneficiază de asistenţă socială au dreptul și la alte forme de protecție socială, în condițiile legii.
Sunt considerate persoane vârstnice, în sensul legii, persoanele care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege.
Asistența socială pentru persoanele vârstnice se realizează prin servicii și prestații sociale.
Persoanele vârstnice, care beneficiază de prevederile Legii nr. 17/2000 sunt persoanele care se găsesc în una dintre următoarele situații:
- nu au familie sau nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;
- nu au locuință și nici posibilitatea de a-și asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii;
- nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
- nu se pot gospodări singure sau necesită îngrijire specializată;
- se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile sociomedicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice”.
Servicii adresate persoanelor vârstnice:
I. Acordarea dreptului la servicii sociale (accesează link-ul)
Direcția de Asistență Socială Brașov realizează evaluarea inițială pentru persoanele vârstnice din Municipiul Brașov.
II. Asistența persoanelor vârstnice care au părăsit sistemul rezidențial (accesează link-ul)
Se realizează în vederea prevenirii, limitării sau înlăturării efectelor temporare ori permanente ale unor situații care pot afecta viața persoanei vârstnice sau pot genera riscul de excluziune socială.
III. Îngrijitorii informai (accesează link-ul)
În sensul Legii 292/2011 îngrijitorul informal este persoana necalificată, membru al familiei, rudă sau orice altă persoană, care asigură îngrijirea personală, respectiv ajutorul pentru efectuarea activităților de bază și instrumentale ale vieții zilnice de către persoana care și-a pierdut autonomia funcțională;
Șef serviciu: Bayer Daniela-Sorina
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor, nr. 23, etaj 2, camera 2
Telefon: , +40 368 469.995, +40 368 465.415, +40 368 464.081 int. 877/887.
+40 770 736.790, +40 770 748.135
_______________________________________________________________________________________________
Serviciul Asistență Socială Pentru Persoanele Adulte
Realizează evaluarea statutului și a contextului social în care trăiesc persoanele, care solicită încadrarea în grad de handicap/invaliditate; evaluarea nevoilor persoanelor cu dizabilități aflate în situație de dificultate ori vulnerabilitate care nu își pot satisface în mod autonom nevoile bazale, în vederea identificării eventualelor servicii socio-psiho-medicale, cu scopul de a le menține cât mai mult timp în propriul mediu de viață; evaluarea și monitorizarea asistenților personali, care asigură asistența și îngrijirea persoanelor adulte cu deficiențe grave; evaluarea nevoilor sociale ale persoanelor aflate în risc de marginalizare în scopul identificării de măsuri, care să vină în sprijinul depășirii situațiilor de dificultate.
Serviciul Asistență Socială Pentru Persoanele Adulte are în componența sa:
- Compartiment evaluare și monitorizare asistenți personali
- Compartiment persoane aflate în risc de marginalizare
Șef serviciu: Nicoleta Maria Mereț
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. I, cam. 19
Telefon: +40 368 469.995 int. 809, +40 368 465.415 int. 809, +40 368 464.081 int. 809
_______________________________________________________________________________________________
Servicii Sociale Comunitare:
În structura Serviciilor sociale comunitare, sunt organizate 4 servicii sociale, respectiv:
- Centrul Asistență Socială Comunitară (accesează link-ul)
- Echipa Mobilă
- Centrul de Asistență Agresori (accesează link-ul)
- Centrul Servicii Sociale pentru Informarea și Sensibilizarea Populație (accesează link-ul)
Centrul Asistență Socială Comunitară
Scopul Centrului Asistență Socială Comunitară este este acela de a asigura informarea și consilierea tuturor persoanelor vulnerabile privind drepturile și serviciile sociale acordate la nivelul comunității în vederea depășirii situațiilor de dificultate cu care se confruntă, precum și derularea de activități menite să asigure prevenirea și combaterea riscului de excluziune socială, creșterea calității vieții și promovarea incluziunii sociale. Centrul Asistenţă Socială Comunitară conlucrează cu persoanele juridice publice/private, în vederea soluţionării situaţiilor de dificultate a persoanelor, familiilor şi grupurilor sociale la nivelul comunității.
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, etaj 2, Sala: II 33, 34
Telefon: +40 368 469.995 int. 870, +40 368 465.415 int. 870, +40 368 464.081 int. 870, +400770725765
Centrul de Informare și Sensibilizare a Populației
Scopul serviciului Social ,,Centrul de informare și sensibilizare a populației” (cod serviciu 8899 CZ-VD-II), este promovarea valorilor non-violenţei și implementarea unor acțiuni de sensibilizare, reducerea numărului de persoane aparținând grupului vulnerabil-victime ale violenței domestice și agresorii acestora. Serviciile sociale acordate în cadrul centrului sunt gratuite.
Adresă: str. Panselelor, nr. 23, Brașov
Mijloc de transport: RATBV Linia 52, 53.
Telefon: 0746.217987; 0368.469995 int. 835 E-mail: dasbv@dasbv.ro
Centrul de Asistență Destinat Agresorilor
Scopul Centrului de asistență destinat agresorilor (cod serviciu 8899CZ-VD-III) este de a oferi servicii complexe pentru agresori pentru a corecta comportamentele violente și pentru a sprijini reabilitarea, reinserția și integrarea socială a acestora. Centrul are ca obiect de activitate furnizarea și facilitarea accesului la servicii sociale destinate agresorilor familiali. Serviciile sociale acordate în cadrul centrului sunt gratuite.
Adresă: str. Panselelor, nr. 23, Brașov
Mijloc de transport: RATBV Linia 52, 53.
Telefon: 0746.217987; 0368.469995 int. 835 E-mail: dasbv@dasbv.ro
Echipa Mobilă
Scopul serviciului social ”Echipă Mobilă” este acela de a reduce numărul de persoane aflate în situație de risc, identificarea și sprijinirea persoanelor, care trăiesc în stradă și a persoanelor aflate în situații de risc prin furnizarea unor servicii sociale adecvate nevoilor specifice menite să asigure prevenirea și combaterea riscului de excluziune socială, creșterea calității vieții și promovarea incluziunii sociale.
Important! Serviciul social ”Echipă Mobilă” se află în curs de licențiere.
______________________________________________________________________________________________
IV. DIRECȚIA DE SĂNĂTATE ȘI ASISTENȚĂ MEDICALĂ
Serviciul Asistență Medicală în Unități de Învățământ
Activitatea se desfășoară în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății și al ministrului educației nr. 2508/4.493/2023 privind asigurarea asistenței medicale a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor din unitățile de învățământ preuniversitar și studenților din instituțiile de învățământ superior pentru menținerea stării de sănătate a colectivităților și pentru promovarea unui stil de viață sănătos.
Șef serviciu: Cristina Vasilica Găinariu
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, et. II, cam. 31
Telefon: +40 368 469.995 int. 831, +40 368 465.415 int. 831, +40 368 464.081 int. 831