Direcția de Asistență Socială Brașov realizează evaluarea inițială pentru persoanele vârstnice din Municipiul Brașov.
- Criterii de eligibilitate în vederea acordării dreptului la servicii sociale
- Să aibă vârsta legală de pensionare;
- Să aibă domiciliul în municipiul Brașov;
- Nu are familie sau nu se află în întreținerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispozițiilor legale în vigoare;
- Nu are locuință și nici posibilitatea de a-și asigura condițiile de locuit pe baza resurselor proprii;
- Nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare;
- Nu se poate gospodari singură sau necesită îngrijire specializată;
- Se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile socio-medicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.
- Actele necesare:
- Cerere tip, completată de persoana vârstnică;
- Cerere tip, completată de reprezentantul persoanei vârstnice/membru de familie/altă persoană, după caz;
- Informare privind prelucrarea de date cu caracter personal;
- Declarație pe proprie răspundere privind veridicitatea datelor;
- Act de identitate;
- Cupon pensie;
- Declarație privind componența familiei persoanei vârstnice;
- Recomandări și/sau evaluări ale medicului de familie/medicului specialist/Adeverință medicală/certificat medical/Planul de externare și de continuare a serviciilor de îngrijire medicală în comunitate, dacă potențialul beneficiar este internat la data prezentei solicitări.
- Acordarea dreptului la servicii sociale, persoanelor vârstnice care se adresează Direcției de Asistență Socială Brașov
Etapele acordării:
- Se completează cererea tip de către potențialul beneficiar persoană vârstnică. În situația persoanei vârstnice nedeplasabile sau fără discernământ cerere se completează de către reprezentantul acestuia/membru de familie/altă persoană, după caz. Cererea se va depune fie la sediul Direcției de Asistență Socială Brașov, situat în Str. Panselelor nr. 23 sau în format electronic la adresa dasbv@dasbv.ro.
- Cererile vor fi preluate de personalul Serviciului Asistență Socială și vor fi înregistrate în ecosistemul digital;
- Cererea tip va fi însoțită de documentele stipulate la punctul 2;
- O echipă compusă din doi specialiști se va deplasa la domiciliul solicitantului/potențialului beneficiar în vederea evaluării inițiale;
- După realizarea evaluării inițiale, în funcție de rezultatul acesteia, asistentul social din cadrul Serviciului Asistență Socială va elabora propunerea privind acordarea/respingerea dreptului la servicii sociale, pe care o va înainta Directorului General.
- Directorul General al Direcției de Asistență Socială Brașov va emite o Decizie privind acordarea/respingerea dreptului la servicii sociale;
- Pe baza unui proces-verbal de predare-primire, decizia se va înmâna beneficiarului sau, după caz, reprezentantului legal/membrilor de familie, însoțită de planul de intervenție, în original, o copie după ancheta socială, lista furnizorilor de servicii sociale situate în municipiul și județul Brașov, în original;
- Din lista pusă la dispoziție, beneficiarul va alege furnizorul de servicii sociale pe care îl va contacta.
Formulare
Șef serviciu: Bayer Daniela-Sorina
Audiențe: Marți: ora 12:00-15:00
Adresă: Str. Panselelor nr. 23, etaj 2, camera 2
Telefon: +40 770 736.790, +40 368 469.995 int. 877/887, +40 368 465.415 int. 877/887, +40 368 464.081 int. 877/887.