În perioada 24.05.2022–17.06.2022, specialiştii din cadrul Centrului de informare şi sensibilizare a populaţiei şi Centrul de Asistenţă destinat Agresorilor, au desfăşurat o campanie de informare şi sensibilizare, în care şi-au propus derularea unor activităţi în comunitatea braşoveană.
Scopul campaniei a fost promovarea valorilor non-violenţei şi implementarea unor acţiuni de sensibilizare, reducerea numărului de persoane aparţinând grupului vulnerabil-victime ale violenţei domestice şi agresorii acestora.
În data de 24.05.2022, specialiştii din cadrul Centrului de informare şi sensibilizare a populaţiei şi a Centrului de Asistenţă destinat Agresorilor, au desfăşurat o campanie de informare cu privire la fenomenul violenţei cibernetice, în rândul studenţilor din cadrul Programului de studii Sociologie şi Comunicare, specializarea Asistenţă Socială a Universităţii Transilvania, în colaborare cu Biroul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ-Braşov.
Acţiunea de informare a vizat specificităţile violenţei cibernetice în cazul relaţiilor intime, descrierea comportamentului agresorului în mediul online. A fost vizionat un scurt metraj cu privire la violenţa cibernetică, a fost aplicat un chestionar în vederea aflării unor informaţii pe care studenţii le deţin cu privire la fenomenul violenţei cibernetice înainte de prezentarea temei. La finalul expunerii temei cu privire la violenţa cibernetică, a fost aplicat al doi-lea chestionar în vederea culegerii datelor cu privire la tema abordată.
Doamna comisar şef, Mihaela Hermenean, a realizat o sesiune de informare cu privire la prevenirea şi combaterea violenţei domestice şi a violenţei cibernetice. S-a adus în atenţia studenţilor importanţa măsurilor de prevenire şi combatere a violenţei domestice, promovarea bunăstării, a siguranţei fizice şi a securităţii victimei atât în ceea priveşte violenţa domestică, cât şi abordarea comprehensivă a violenţei cibernetice.
Ulterior, acestei prezentări în rândul studenţilor, specialiştii din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Braşov împreună cu reprezentanţii Biroului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ-Braşov, ne-am deplasat în zona Timiş-Triaj în vederea distribuirii materialelor informative, cu privire la serviciile de care pot beneficia victimele violenţei domestice, iar în cadrul campaniei nationale, au fost distribuite materiale informative cu privire la linia telefonică de urgenţă pentru victimele violenţei domestice.
Au fost împărţite un număr de 100 de pliante cu privire la serviciile de care pot beneficia victimele violenţei domestice în cadrul Centrului de informare şi sensibilizare a populaţiei. Acţiunea de informare din cadrul campaniei a avut loc în intervalul orar 09:00-11:30.
În perioada 10.06.2022- 17.06.2022, au fost diseminate informaţii în comunitate cu privire la problematica violenței domestice cât și la cea cibernetică, prin intermediul R.A.T. Braşov, prin difuzarea materialului video în mijloacele de transport în comun.
În data de 13.06.2022, specialiştii din cadrul Centrului de informare şi sensibilizare a populaţiei şi a Centrului de Asistenţă destinat Agresorilor, din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Braşov, au desfăşurat o campanie de informare cu privire la Bullyngul verbal şi Bullyngul fizic în cadrul Centrului de copii aflaţi în situaţii de risc Astra.
În cadrul prezentării, a fost vizionat un scurt metraj cu privire la violenţa verbală, au fost prezentate două poveşti terapeutice, scopul fiind acela de conştientizare a faptului că Bullyngul are consecinţe grave pe termen lung, atât pentru victimă, cât şi pentru agresor. Pentru ca acest fenomen să înceteze, copiii şi adulţii trebuie să înveţe să recunoască un comportament abuziv şi să ia măsuri rapide şi corecte pentru a-i pune capăt.
În vederea conştientizării situaţiei de abuz, copiii au fost rugaţi să participe interactiv la un joc, în care au primit flori colorate pe care au scris cuvintele jignitoare din scurt metrajul urmărit.
Ulterior, au fost rugaţi să scrie cuvinte pozitive pe alte flori pe care le-au aşezat deausupra, învăţând astfel că insultele, apelativele şi ameninţările sunt exemple de bullyng verbal şi nu trebuie să fie tolerate.
Pentru ca acest fenomen să înceteze, copiii şi adulţii trebuie să înveţe să recunoască un comportament abuziv şi să ia măsuri rapide şi corecte pentru a-i pune capăt.